PROGRAMUL POSTUNIVERSITAR
Conformitate Corporativă
Corporate Compliance
Programul postuniversitar Conformitate Corporativă / Corporate Compliance este primul de acest fel din Europa de Sud-Est și se adresează tuturor celor care lucrează sau doresc să lucreze în acest domeniu foarte dinamic și plin de provocări. Programul a fost conceput ca să răspundă unui cadru general de cunoștințe și competențe la care orice *Responsabil de Conformitate ar trebui să se raporteze în dezvoltarea sa profesională.
Cele șapte cursuri incluse în program oferă participanților oportunitatea de a dobândi în mod structurat fundamentele acestei profesii, indiferent de industria sau sectorul în care ar activa cei ce și-au ales acest profil profesional. Toate cele șapte cursuri îmbină abordarea teoretică a subiectelor alese cu cea practică; ca atare, cursanții se vor întâlni atât cu analize conceptuale, analize comparative privind legislații naționale, analize de practici de business ș.a.m.d., cât și cu studii de caz, experimente și simulări.
Programul se desfășoară în format hibrid, cu unele întâlniri în online și altele cu prezență fizică. La fiecare curs, vor fi invitați și din sectorul privat, și din cel public, din țară și din străinătate, practicieni care vor împărtăși din experiența lor directă cu problemele de conformitate.
La finalizarea programului de studii postuniversitare, absolvenții vor fi capabili să folosească în mod corect limbajul tehnic al domeniului, să identifice ușor probleme specifice și să ofere recomandări privind rute alternative de rezolvare a lor, să conceapă și să implementeze programe de conformitate, să redacteze politici și proceduri relevante, dar și să analizeze eficacitatea lor, să identifice practici de business corecte în materie de concurență și să le promoveze la nivel organizațional ș.a.m.d.
Nu în ultimul rând, programul postuniversitar oferă cursanților o înțelegere avansată a principiilor și conceptelor fundamentale specifice domeniului, abordate într-o manieră transdisciplinară, raportând prevederile legale la activitatea economică.
Dreptul afacerilor și integritate organizațională
Cursul Dreptul afacerilor și integritatea organizațională oferă o introducere în modul în care componenta etică poate fi abordată atât la nivel organizațional, prin comportamentele și practicile individuale și corporative, cât și la nivelul sistemului economic, în relația dintre actorii economici, dintre actorii economici și reglementatori, ori dintre actorii economici și beneficiarii sau partenerii lor. Rolul acestui curs este să dezvolte competențele de analiză etică ale participanților astfel încât aceștia să fie capabili să identifice implicațiile morale ale activităților lor de business, ale operațiunilor desfășurate într-o organizație sau de o organizație ș.a.m.d. încât să știe să influențeze modul cum aderă leadershipul și angajații unei companii la standardele de integritate în afaceri. Cursul oferă instrumentele de bază pentru dezvoltarea unei gândiri critice și preventive în domeniul (Eticii &) Conformității.
Programe de conformitate corporativă
Acest curs oferă o perspectivă cuprinzătoare asupra elementelor principale ale unui „Sistem de Management al (Eticii &) Conformității” (ECMS), cunoscut și drept „Program de (Etică &) Conformitate”. Astfel, cursanții vor învăța cum se construiește un program organizațional de Conformitate, de ce depinde și cum se măsoară eficacitatea sa, precum și care este rolul și limitele celui care este angajat să coordoneze un asemenea sistem complex. Cursul tratează inclusiv relația dintre diversele abordări în materie de (Etică &) Conformitate, punând accentul pe nevoia și tendința organizațiilor de business de a trece de la tratarea într-o manieră de tip siloz a Guvernării Corporative, Managementului Riscurilor, (Eticii &) Conformității și Sustenabilității la una integrată. Cursul pune un accent deosebit pe elementele de ordin juridic implicate în construcția ECMS, aducând în prim plan recomandări, ghiduri și norme specifice emise în SUA, Spania, Marea Britanie, precum și alte state UE.
Cadrul normativ și practica privind riscul de conformitate
Cursul de față este axat pe înțelegerea și cartografierea riscurilor de conformitate la nivel organizațional, precum și pe modalitățile prin care se poate preveni materializarea acestor riscuri. În cadrul cursului se va pune accent pe o abordare sistematică, integrată și comprehensivă a acestei categorii de riscuri, ca parte a unui Program de (Etică &) Conformitate, implicând dezvoltarea de politici, proceduri și măsuri de monitorizare și reducere a impactului materializării riscurilor. Cursul acoperă, de asemenea, aspecte care țin de comunicarea internă a riscurilor, atât din perspectivă de prevenție, cât și ca reacție rapidă la situații de criză cauzate de acele riscuri. Un alt aspect important acoperit de acest curs este dat de elementul psihologic implicat în riscurile de conformitate, fiind vorba în mod special bias-urile asociate exercitării funcției de Conformitate.
Politicile și procedurile interne de conformitate
Acest curs oferă un răspuns pentru cea mai des întâlnită întrebare pentru un specialist în conformitate: cum construiesc o politică sau o procedură internă de Conformitate care să fie respectată? Astfel, la finalizarea cursului, participanții vor ști cum să construiască politici și proceduri interne eficace, care determină o aderență ridicată din partea managementului companiilor și angajaților acestora. Cursul va pune accent pe realizarea unui cod de etică la nivel organizațional și profesional, a unor politici și proceduri privind diversitatea și nediscriminarea, conflictele de interese, avertizarea de integritate, precum și analiza de due diligence în relația cu partenerii de afaceri și clienții. La final, cursanții vor fi capabili să evalueze eficacitatea politicilor și procedurilor interne de Conformitate, aspect avut în vedere de toate ghidurile, recomandările și normele în domeniul Conformității.
Dreptul conformității (Compliance Law)*
Cursul de față introduce cursanții în domeniul respectării legislației specifice unor anumite domenii de activitate (de exemplu, Bănci, Asigurări, Farma, Gambling etc.), dar și legislației generale în materie de Conformitate (de exemplu, legislația privind spălarea banilor, controlul exporturilor, transferuri de valoare etc.) în diferite jurisdicții (SUA, Spania, Marea Britanie, Franța, Germania, România). Tematica acestui curs se concentrează pe tipuri de probleme de conformitate și permite cursanților să înțeleagă implicațiile la nivel corporativ prin intermediul unor studii de caz cu referire la conformitatea în materie de drepturile angajaților (Telecom, Industrial alimentară); conformitatea în materie de cunoașterea clienților (Bănci, Asigurări); conformitatea în materie de proprietate intelectuală (Farma, Agro-chem); conformitatea în materie de drepturile omului în lanțul de producție (Industria alimentară) și, nu în ultimul rând, conformitatea în materie de transferuri de valoare (Farma, MedTech).
*A se distinge Corporate Law, Dreptul conformității, de Regulatory Compliance („Conformitatea cu reglementările tehnice”) sau Legal Compliance (Conformitatea legală).
Anticorupție și politici de prevenție penală pentru mediul de afaceri
Acest curs se concentrează pe acele practici de business care pot afecta în mod radical viața companiilor și care sunt încadrate juridic la categoria „faptelor de corupție”. În cadrul cursului vor fi avute în vedere atât formele de corupție care afectează relația dintre o companie și partenerii ei de afaceri (corupția B2B), cât și acelea care implică un actor public (corupția B2G). Cursanții vor învăța cum să dezvolte un program intern de prevenire a corupției, ca parte dintr-un Program de (Etică &) Conformitate, integrat cu cadrul general de management al riscurilor de conformitate. La final, cursanții vor ști să identifice riscurile de corupție și cum să comunice eficace din perspectiva prevenirii corupției la nivel organizațional. De asemenea, cursul oferă informații esențiale despre inițiativele publice pentru prevenirea corupției, standarde specifice (de exemplu, ISO 37002), dar și care sunt mecanismele de semnalizare timpurie a neregulilor.
Dreptul concurenței și conformitatea
Conformitatea cu prevederile în materia Dreptului concurenței este printre ultimele specializări ale funcției de (Etică &) Conformitate intrate în practica de business. Practicile de business incorecte în materie de Concurență pot duce la sancțiuni financiare uriașe, la schimbarea conducerii societăților, dar și la pierderea reputației corporative sau individuale și alte forme de sancțiune care să aibă un impact major asupra performanței organizațiilor. Acest curs oferă cursanților informații complexe din domeniul Concurenței și analize, precum și instrumentele necesare înțelegerii unor anchete aprofundate asupra faptelor și efectelor pieței, cum ar fi abuzul de poziție dominantă și monopolul.
Parteneri Instituționali
Cui se adresează acest program?
Programul a fost gândit astfel încât oricine dorește să se specializeze în domeniul Conformității, indiferent de background-ul academic, să poată face acest lucru ușor, fie că vorbim de juriști sau de economiști. Persoanele care deja lucrează în domeniul Conformității, de asemenea, se pot înscrie, conținutul cursurilor oferind o serie întreagă de elemente noi și inovatoare.
Programul se adresează și persoanelor care lucrează în domenii conexe precum antifraudă, combaterea spălării banilor, control intern, audit, managementul riscurilor, dar și avocatură/consiliere juridică.
Totodată, acest program este deschis și consilierilor de etică din sectorul public care sunt interesați să se dezvolte din punct de vedere profesional și să depășească limitele înguste stabilite de cadrul legal existent în România.
participants
Lecturers
%
Satisfaction
Activități
Resurse și mijloace de lucru
Pe parcursul derulării programului de studii postuniversitare, cursanții vor primi materiale în format electronic necesare însușirii cunoștințelor aferente fiecărui curs. De asemenea, cursanții vor putea consulta literatura de specialitate la sediul Bibliotecii Academiei de Studii Economice, fie în format fizic, fie prin intermediul bibliotecilor virtuale la care acces instituția.
În cazul studiilor de caz, titularii de curs vor distribui suportul pe care îl vor folosi în format electronic.
Metodele de evaluare
Fiecare curs în parte se va finaliza cu o examinare a cunoștințelor și competențelor acumulate pe parcursul unui modul.
Calendar:
Inscrieri: 7 Octombrie – 4 Noiembrie, 2024
Începere activități didactice: 18 Noiembrie, 2024
Taxe:
Taxa de școlarizare minimă pentru studii postuniversitare de formare și dezvoltare profesională continuă: 3000 RON
Taxa pentru înscrierea 2024 : 125 RON
Pentru plata taxelor, vă rugăm accesați link-urile:
plationline.ase.ro/cauta-pers.php
economic.ase.ro/taxe-si-tarife
Mai multe informații privind taxe și plăți:
Regulament privind programele postuniversitare
Regulament privind taxele de școlarizare
Dan Virgil Pascu
Vicepreședinte Consiliul Concurenței
Dan este vicepreședinte al Consiliului Concurenței din România, având o experiență extinsă în reglementarea și aplicarea legislației concurenței. În cadrul Consiliului Concurenței, supraveghează și coordonează investigații complexe și contribuie la formularea politicilor de concurență.
George-Mihai Popa
Legal & Compliance Director EoN
Mihai deține funcția de Legal & Compliance Director în domeniul corporativ, în cadrul companiei EON, unde coordonează zona de consultanță juridică și este implicat în implementarea programelor de conformitate – managementul riscurilor, oferind consultanță pentru top-managementul companiei în cadrul proiectelor majore.
În prezent, el este doctorand al Facultății de Drept din cadrul Universității din București. Mihai este licențiat în drept, precum și în economie, a absolvit cursuri postuniversitare în Drept internațional la Facultatea de Drept din cadrul Universității din București și deține Master în Drept Internațional și European al Afacerilor în cadrul unui program organizat de Facultatea de Drept din cadrul Universității Paris 1 Pantheon Sorbonne în cotutelă cu Universitatea din București. De asemenea, pentru a facilita înțelegerea aplicării noilor tehnologii și a abordării interdisciplinare între domeniul dreptului și economie, în noiembrie 2018, Mihai a absolvit un curs de specializare pentru Managementul inovației în noile tehnologii, organizat de Universitatea Oxford în cadrul programelor educaționale din Departamentul de Educație Continuă.
Mihai este implicat de asemenea, într-un program de cercetare în cadrul Facultății de Drept la Universitatea din București. Mihai este autor a numeroase studii și articole și a participat ca speaker la mai multe conferințe internaționale în domeniul dreptului privat, drept internațional al afacerilor, etică și conformitate, anticorupție, drept al concurenței în cadrul mai multor conferințe organizate la București, Sankt Petersburg, Budapesta, Oxford, New York și altele.
Andreea Stănciulescu (Alexe)
Director editorial al Editurii Wolters Kluwer - România
Andreea este Asistent universitar în cadrul Facultății de Drept a Academiei de Studii Economice din București, în această calitate desfășurând activități didactice de seminar la programele de studii ale Academiei de Studii Economice din București, atât la Facultatea de Drept, cât și la alte facultăți din cadrul universității, la discipline precum Dreptul Uniunii Europene, Dreptul european al afacerilor și Dreptul afacerilor (în limba română, în engleză și în germană).
Andreea are o experienţă profesională de peste 15 ani în domeniul publicistic, fiind în prezent Director editorial al Editurii Wolters Kluwer – România. A publicat numeroase studii de specialitate în domeniul Dreptului constituțional și al Dreptului Uniunii Europene.
În ceea ce privește activitatea științifică, Andreea a fost implicată în organizarea mai multor conferințe internaționale și este editor coordonator la două reviste de specialitate. De asemenea, ea este în consiliul editorial a altor reviste recunoscute în Științe juridice.
Codru Vrabie
Trainer, consultant și activist
Codru și-a propus să ajute oamenii să facă ce-i drept. În principal, face acest lucru prin sesiuni de instruire, prin activități de cercetare, consultanță și advocacy. Cu alte cuvinte, el este trainer, consultant și activist, ocupându-se de buna guvernare, de reformele în justiție și administrație, și în mod special de zona de anticorupție.
Lucrează în, cu și pentru societatea civilă încă din 1998, când s-a întors de la primele studii în străinătate. Din 2020, activează ca trainer și consultant independent, în domeniul bunei guvernări. Astfel, lucrează cu și pentru organizații civice, institute de cercetare, primării și ministere din România și Republica Moldova, respectiv cu și pentru demnitari, magistrați, funcționari, jurnaliști, activiști civici, studenți și elevi.
Este licenţiat în ştiinţe juridice şi politice (România, Bulgaria și Statele Unite), respectiv masterat în ştiinţe administrative şi afaceri europene (România, Olanda și Spania).
Alexandru George Lazăr
Avocat
Alexandru Lazăr este avocat, activează ca partener din 2015 al casei de avocatură la IntLaw, casa de avocatură cu sedii in Barcelona, Madrid și Palma de Mallorca (Spania), și este specializat pe Dreptul Afacerilor, cu precădere Corporate & Commercial Law (Franchise, M&A Microfinance), Corporate Compliance Law, Real Estate, International Private Law. Anterior, între 2009 și 2015, a făcut parte din echipele caselor de avocatura Baker & MacKenzie si Ramon y Cajal Abogados.
Este Membru al Baroului din Barcelona (ICAB) din 2009 si al Baroului din Insulele Baleare
(ICAIB) din 2019. Membru al Real Academia de Jurisprudencia y Legislación- Instituto de
España- în categoria de Colaborador Asociado. Membru al Clubului Spaniol de Arbitraj, co-
fondator al capitolului din Romania. Consul Onorific al României in Insulele Baleare.
Pe parcursul activității sale profesionale a avut onoarea sa primească diferite distincții si premii, intre care: in edita 2021-2022, 2022-2023, 2023-2034 este inclus in lista Best Lawyers la categoria Franchise Law; octombrie 2018, inclus in Top 100 romani de pretutindeni, organizat de Repatriot; mai 2018, premiul de Excelență acordat de Occidentul Românesc; octombrie 2017, Premiul Juriului (“Premio del Jurado”) acordat de Asociación Española de Escuelas de Negocios pentru activitatea sa ca Director Academic al Masterului in Compliance E&J School; ianuarie 2016, premiul de Excelență Mihai Eminescu în Dreptul Afacerilor acordat de Occidentul Românesc; 2014, Premiul I la categoria Drept Internațional Privat la Ediția a VI-a a Premiul ISDE; mai 2010, Premiul I la categoria Drept Fiscal la Ediția a II-a a Premiul în Drept Internațional ISDE-IABA (Inter-American Bar Association).
Este cadru didactic asociat, predând la Facultatea de Drept a Universității Pompeu Fabra (Drept Comercial International; Drept Societar; Dreptul Afacerilor; Dreptul Insolvenței), a Universității ESADE (Business Law; Business Management Law), si este profesor colaborator al ISDE Barcelona (Corporate Compliance). În perioada 2016-2021 și din septembrie 2024 este Director Academic al Masterului in Compliance E&JSchool. A participat, în calitate de co-coordonator, la cele trei cursuri de 1 săptămâna coorganizate la Fordam Law School in New York in colaborare cu E&J School. A absolvit Facultatea de Drept în Cadrul Universității Granada (Spania), unde a absolvit cu Matricula de Honor la 13 materii; Master in Avocatura Internațională ISDE, Matricula de Honor a Examenul Final in Drept European; Master în Drept Internațional, Comerț Exterior și Relații Internaționale, ISDE; Master in Investigație Juridica, ESADE; a inițiat studiile doctorale ca Doctorand în cadrul ESADE în domeniul instituțiilor micro-financiare, micro-creditare şi responsabilitate socială corporativă.
Oana Raluca Bănățeanu
Head of Ethics & Compliance Director
Oana deține funcția de Head of Ethics & Compliance Director în domeniul corporative, industria pharma – SANOFI, unde coordonează zona de consultanță juridică și este implicat în implementarea programelor de conformitate – managementul riscurilor, oferind consultanță pentru top-managementul companiei în cadrul proiectelor majore.
Oana este un profesionist în domeniul conformității și eticii, cu o experiență în comunicare, afaceri guvernamentale și confidențialitatea datelor, completată de o vastă experiență internațională. În ultimii 15 ani, ea și-a dedicat cariera supervizării activităților de conformitate în diverse industrii, inclusiv farmaceutică, automatizări, tehnologia construcțiilor, tehnologia de acționare, energie, sănătate, mobilitate și produse și servicii de consum.
Oana a condus proiecte regionale de conformitate axate pe proiectarea și dezvoltarea de procese, politici și instrumente de conformitate. Expertiza sa se extinde la integrarea mecanismelor de conformitate în operațiuni, decizii strategice de afaceri și procese de personal în diferite structuri de afaceri. În pozițiile deținute, ea s-a implicat pentru a crește gradul de conștientizare și de informare cu privire la etica în afaceri. Domeniile de expertiză ale Oanei includ anticorupția, etica în afaceri, confidențialitatea datelor, combaterea spălării banilor, conformitatea tehnică, respectarea drepturilor omului, administrarea afacerilor și comunicarea.
Oana deține un masterat în administrarea afacerilor și comunicare, o diplomă de licență în drept și o diplomă de licență în economie. Este Certified Information Privacy Professional/Europe (CIPP/E) și Certified Information Privacy Manager (CIPM). În plus, este membru fondator al Asociației Europene de Etică și Conformitate, expert în cadrul Strategiei Naționale Anticorupție a României, realizând misiuni de evaluare sub coordonarea Ministerului Justiției în structurile din sectorul public și este co-autor al mai multor cărți și articole privind programele de conformitate.
Radu Nicolae
Expert internațional în domeniul prevenirii corupției și recuperării creanțelor provenite din infracțiuni
Radu este expert internațional în domeniul prevenirii corupției și recuperării creanțelor provenite din infracțiuni. În peste 20 de ani de activitate, a ocupat poziții de lider de echipă, expert cheie și expert anticorupție/ combatere crimă organizată în peste 50 de proiecte implementate în România și la nivel European. A colaborat cu Organizația pentru Securitate și Cooperare în Europa, Comisia Europeană și Inițiativa Regională Anticorupție. Din 2019, Radu Nicolae este coordonator regional pentru Europa de Est a rețelei corespondenților locali de cercetare privind corupția dezvoltată de Comisia Europeană.
Radu este licențiat în științe politice, a finalizat un program de masterat în domeniul politicilor publice și este doctor în științe politice. În perioada 2006-2016, Radu Nicolae a fost cadru didactic asociat la Facultatea de Științe Politice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative, unde a fost titularul cursurilor „Corupție și politici publice anticorupție” și “Politici publice aplicate”. Radu Nicolae a publicat mai multe articole în volume științifice din țară și străinătate, iar editura Polirom i-a publicat, în anul 2010, volumul “Corupția si politicile anticorupție”. Din anul 2017, Radu Nicolae este auditor principal pentru standardul ISO 37001 sisteme de management anti-mită.
În anul 2021, Radu Nicolae a participat în calitate de expert cheie la elaborarea Strategiei Naționale privind recuperarea creanțelor provenite din infracțiuni pentru perioada 2021–2025 „Criminalitatea nu este profitabilă!” (HG nr. 917/2021). Radu Nicolae a fost promotorul reutilizării sociale a bunurilor confiscate din infracțiuni în România. De-a lungul timpului, a colaborat în calitate de consultant sau expert cu Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, Ministerul Afacerilor Interne, Consiliul Superior al Magistraturii.
Cristian Ducu
Expert în Etică, Conformitate, Anticorupție și Sustenabilitate
Cristian este expert în Etică, Conformitate, Anticorupție și Sustenabilitate în cadrul Centre for Advanced Research in Management and Applied Ehics și președinte al European Ethics & Compliance Association. Din 2007, el lucrează în calitate de consultant extern în Etică & Conformitate cu diverse tipuri de organizații și domenii de activitate. De asemenea, Cristian este președintele a două comisii de etică: una pentru asociația care reprezintă marii jucători din industria de asigurări și reasigurări, UNSAR, iar alta a Asociației Române Registrul de Transparență, care gestionează un instrument de transparentizare a industriei de Public Affairs / Lobby similar cu Registrul de Transparență de la Comisia Europeană.
Este implicat în activități de advocacy privind integritatea în sectorul public și în cel privat, scrie în mod regulat pe teme de etică și, pentru o vreme, a predat cursuri specializate de Etică Aplicată pentru mai multe facultăți din cadrul SNSPA și Universității din București. În 2020 și 2021, s-a concentrat pe promovarea unei transpuneri inteligente a directivei europene privind protecția avertizorilor de integritate (Directive (UE) 2019/1937).
Andreea Gușă
Specialist Politici Publice
Dr. Andreea Gușă are peste 10 de ani experiență în consultanță și elaborarea procedurilor aferente sistemului de management al eticii și conformității pentru instituții publice și companii. Din 2018 oferă consultanță pentru implementarea standardului ISO 37001 Sisteme de management anti-mită. A obținut un doctorat în 2019 la Universitatea din București cu teza „Corupție, cultură și caracter endemic în România. Forme de manifestare a corupției în raport cu evoluția cultural-istorică românească și problematica endemicității”, publicată în 2022. Din 2020 este cadru didactic colaborator al aceleași universități la specializarea Studii Europene din cadrul Facultății de Litere. Andreea Gușă este membru al Platformei de cooperare cu societatea civilă pentru implementarea Strategiei Naționale Anticorupție de la nivelul Ministerului Justiției și a participat la implementarea a numeroase proiecte în calitate de expert anticorupție. Din 2016 a elaborat și derulat programe și sesiuni de formare în domeniul prevenirii și combaterii corupției, dezvoltării durabile, educației civice ai căror beneficiari au fost angajați ai unor autorități publice centrale și locale, entități din domeniul IT, furnizării energiei, serviciilor de sănătate, unităților de învățământ și organizațiilor neguvernamentale. Andreea Gușă a sprijinit instituirea sistemelor de gestionare a avertizărilor în interes public (whistleblowing) în instituții publice și sectorul privat, dezvoltând proceduri pentru operaționalizarea acestora, iar în ultimii 10 ani a gestionat în regim externalizat canale de avertizare pentru două companii partenere.
„Programul de comformitate corporativă este adresat tinerilor profesioniști din departamentele juridice și de compliance, dar și altor specialiști în domeniu, doritori a își dezvolta cariera și a se întâlni cu apreciați lectori în domeniu”
Conf. univ. dr. Ovidiu Ioan Dumitru
Decan
facultatea de Drept din cadrul Academiei de studii economice din București
Înscrierea la programul postuniversitar de formare și dezvoltare profesională se face online la adresa de email postuniversitare@drept.ase.ro, încărcând următoarele documente (copii în format .pdf sau .jpeg/.jpg, unde este cazul):
– Fișa tip de înscriere, semnată, disponibilă la secretariatul facultății și în format electronic pe: drept.ase.ro/dreptul-bancar-si-al-noilor-tehnologii
– Copie a diplomei de licență şi foaia matricolă (sau documente echivalente cu acestea). Absolvenţii care au promovat examenul de finalizare în 2023 vor încărca, în copie, adeverinţa care atestă finalizarea studiilor universitare de licență;
În cazul pierderii, distrugerii totale sau parțiale a diplomei de licență sau plastifierii acesteia, copia documentelor care atestă îndeplinirea tuturor formalităților legale privind întocmirea unui duplicat al diplomei de licență;
– Copia certificatului de naştere;
– Copia buletinului/cărții de identitate;
– Copia adeverinţei medicale eliberată de medicul de familie sau de o altă unitate autorizată, care să ateste că este apt pentru a urma programul la care solicită înscrierea;
– Copia certificatului de căsătorie (dacă este cazul).
– Copia chitanței care atestă plata taxei de înscriere, în valoare de 125 lei. (Cf. Metodologiei privind taxele aplicate în ASE București)
Dosarele incomplete nu sunt acceptate pentru înscriere.
Taxa de înscriere nu este returnabilă, excepție face situația în care nu se organizează programul de studii, în anul universitar respectiv.
Dacă solicitantul dorește să rămână în așteptare pentru formarea unei grupe în anul universitar următor, trebuie să reînnoiască fișa de înscriere, taxa de înscriere rămânând valabilă.
Înscrierea online a candidaților se face pe baza datelor din certificatul de naștere, respectiv numele, inițiala/inițialele prenumelui/prenumelor tatălui (mamei, în cazul în care tatăl este necunoscut) și prenumele candidatului.
În condițiile îndeplinirii acestor formalități, candidatul rămâne în așteptare până la întrunirea numărului minim de cursanți, urmând ca secretariatul să-i comunice data începerii cursurilor.
Depunerea dosarului de înscriere la programul postuniversitar confirmă acceptarea completă din partea solicitanților a prevederilor Metodologia privind înscrierea și admiterea la programenle universitare de formare și dezvoltare profesională continuă.
De asmenea, pe parcursul studiilor postuniversitare, cursanții trebuie să cunoască și să respecte prevederile Regulamentului privind activitatea didactică la programele postuniversitare de formare și dezvoltare profesională continuă.
Facultatea de Drept ASE
Piața Romana 7, sector 1, București