Admitere Master DreptASE
Admitere Iulie 2024
Cifra de școlarizare propusă pentru anul universitar 2024 – 2025:
număr maxim studenți care pot fi școlarizați: 75
Cum devii student la Master Drept în 2024?
EXAMEN din tematica publicată
Medie ponderată:
- Rezultatele la proba de specialitate – 40%;
- media examenului de finalizare a studiilor universitare de licenta – 60%.
Calendar
Înscrierea și plata taxei de înscriere corespunzătoare opțiunilor – 18-22 iulie (J-L) Luni, până la ora 16. 00
Susținerea online a examenului de competență lingvistică și afișarea rezultatelor – 24 iulie (Mi)
Depunerea electronică, la registratura@ase.ro, a contestațiilor pentru rezultatele obținute la testul–grilă de specialitate, până la ora 1000 și afișarea rezultatelor acestora – 27 iulie (S)
Depunerea diplomei de bacalaureat și a foii matricole/diplomei de licență și a suplimentului diplomei de licență/adeverinței de absolvire, în original – 29-30 iulie (L-Ma), Marți, 30 iulie până la ora 1400
Plata taxei de școlarizare, exclusiv în platforma admitere.ase.ro
DETALII EXAMEN ADMITERE
Admiterea la programele de masterat se face prin concurs, candidatii fiind ierarhizati in functie de media de admitere, calculata ca medie ponderata intre:
- rezultatele la proba de specialitate – 40%;
- media examenului de finalizare a studiilor universitare de licenta – 60%.
INSCRIERE CANDIDAȚI CARE NU AU ABSOLVIT STUDIILE DE LICENȚĂ ÎN ASE
Candidaţii, alţii decât cei care au absolvit programele de licenţă la ASE, promoţia 2024, vor completa la înscriere datele de identificare, inclusiv adresa de e-mail şi numărul de telefon, și vor încărca în platformă câte un fișier (copia va cuprinde toate paginile unui document și nu va fi încărcat pagină cu pagină) pentru următoarele documente (copii în format .pdf sau .jpeg/.jpg, unde este cazul):
1. Diploma de licenţă (sau echivalentă). Pentru absolvenţii promoţiei 2024, adeverinţa de absolvire a examenului de licenţă, cu precizarea mediilor aritmetice ale anilor de studii, a mediei examenului de licenţă, şi a celorlalte informaţii prevăzute de Regulamentul-cadru privind regimul actelor de studii în învăţământul superior, aprobat prin OMEC nr. 4156/2020).
2. Foaia matricolă sau suplimentul la diplomă de la programul de licenţă;
3. Diploma de bacalaureat (sau echivalenta acesteia) și foaia matricolă (sau echivalentă);
4. În cazul pierderii, distrugerii totale sau parțiale a diplomei de licență/a diplomei de bacalaureat sau plastifierii, documentele care atestă îndeplinirea formalităților legale privind întocmirea unui duplicat al acestora, (declarația pe proprie răspundere, autentificată la notariat, anunțul la Monitorul Oficial privind pierderea/deteriorarea actului de studii, adresa din partea liceului/universității absolvit/e, din care să reiasă faptul că absolventul a depus solicitare privind eliberarea unui duplicat al diplomei;
5. Absolvenţii programelor de studii din străinătate, pe lângă diploma de licență/adeverinţa de absolvire, trebuie să încarce în platformă și atestatul/adeverința de echivalare emis/emisă de ministerul de resort – CNRED (Consiliul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor), link-ul de acces la documentul menționat și vor transmite înaintea înscrierii, la adresa internationaladmission@ase.ro, actele de studii (diploma de licență sau echivalentă, suplimentul la diplomă și copia adeverinței emise de CNRED), în vederea echivalării mediilor. Comisiile de admitere vor solicita Direcției de Relații Internaționale din cadrul ASE avizul pentru înscriere;
6. Certificatul de naştere
7. Cartea de identitate, aflată în termen de valabilitate;
8. Certificatul de căsătorie (dacă este cazul);
9. Declaraţia pe proprie răspundere – Anexa 7, completată în momentul înscrierii în sistemul informatic, prin care candidatul declară că: nu va beneficia concomitent de finanţare de la buget pentru două programe de studii universitare, indiferent de nivelul lor, că nu va urma simultan mai mult de două programe de studii universitare, indiferent de nivelul şi forma de finanţare ale acestora, că nu a fost exmatriculat din ASE fără drept de reînmatriculare, că a fost/nu a fost înmatriculat la un alt program de masterat, inclusiv numărul semestrelor în care a beneficiat de finanțare de la buget și că este de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal;
10. Adeverința emisă de universitatea unde a fost/este student, din care să reiasă forma de finanțare de la studiile urmate anterior (după caz);
11. O fotografie 3/4 tip
legitimație/pașaport, format .jpg sau .jpeg;
12. Dovada plății taxelor de înscriere pentru cei care plătesc prin virament bancar;
13. Adeverința medicală tip, eliberată cu cel mult șase luni înainte de data înscrierii, de cabinetele medicale (școlare sau teritoriale) sau de către medicul de familie, din care să rezulte că solicitanții sunt apți pentru înscrierea la facultate;
14. Certificatul de competență lingvistică, prin care sunt certificate competențele lingvistice pentru limba de predare a programului de masterat la care candidează, dacă este cazul;
15. Documentul care atestă apartenența la o minoritate națională, după caz;
16. Documentul care certifică apartenența la sistemul pentru protecție socială, după caz;
17. Certificatul de orientare școlară și profesională/certificatul de încadrare în grad de handicap, valabil la data depunerii acestuia, după caz;
18. Declarația pe proprie răspundere privind apartenența la un grup vulnerabil (persoane aflate în risc de a- și pierde capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice de trai din cauza unor situații de boală, dizabilitate, sărăcie);
19. Documentul care să certifice scutirea de plata taxei de înscriere;
20. Declaraţia pe proprie răspundere privind autenticitatea documentelor încărcate în platforma admiterii și corespondența dintre actele digitale/scanate și cele originale (Anexa 8);
21. Alte documente solicitate prin regulament, pentru programele de masterat cu condiţii speciale de admitere (conform Anexei 4);
22. Cetățenii statelor membre ale UE, SEE, CE și UK, candidaţii beneficiari ai unei forme de protecţie în România, care dețin permis de ședere pe termen lung sau documente care le oferă aceleași drepturi ca și cetățenilor români conform legii în vigoare, care nu au CNP, vor transmite inaintea înscrierii, la adresa internationaladmission@ase.ro, actele de studii (diploma de licență, suplimentul la diplomă/foaia matricolă, diploma de bacalaureat sau echivalentă, foaia matricolă și copia adeverinței emise de CNRED).
În cazul în care actele de studii și/sau de stare civilă (certificatul de naştere/căsătorie) sunt redactate în altă limbă decât română, vor fi încărcate în platformă și copii ale traducerilor în limba română, legalizate.
DOSAR DE ÎNSCRIERE
Înscrierea la concursul de admitere se face pe baza datelor din certificatul de naștere, respectând următoarele condiții:
Candidaţii care au absolvit programele de licenţă la ASE, promoţia 2024, se înscriu în platformă pe baza informaţiilor din Baza de date a ASE, încărcând câte un fișier (copia va cuprinde toate paginile unui document) pentru următoarele documente (copii lizibile în format .pdf sau .jpeg/.jpg, unde este cazul):
1. Certificatul de naștere;
2. Cartea de identitate, aflată în termen de valabilitate;
3. Certificatul de căsătorie (dacă este cazul);
4. Declaraţia pe propria răspundere – Anexa 7, completată în momentul înscrierii în sistemul informatic, prin care candidatul declară că: nu va beneficia concomitent de finanţare de la buget pentru două sau mai multe programe de studii universitare, indiferent de nivelul lor, că nu va urma simultan mai mult de două programe de studii universitare, indiferent de nivelul şi forma de finanţare ale acestora, că nu a fost exmatriculat din ASE fără drept de reînmatriculare, că a fost/nu a fost înmatriculat la un alt program de masterat, inclusiv numărul semestrelor în care a beneficiat de finanțare de la buget (dacă a fost la taxă se va menționa „0” semestre) și că este de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal;
5. Adeverința emisă de universitatea unde a fost/este student, din care să reiasă forma de finanțare de la studiile urmate anterior (după caz);
6. O fotografie 3/4 tip legitimație/pașaport, format .jpg sau .jpeg;
7. Dovada plății taxelor de înscriere pentru cei care plătesc prin virament bancar;
8. Adeverința medicală tip, eliberată cu cel mult șase luni înainte de data înscrierii, de cabinetele medicale (școlare sau teritoriale) sau de către medicul de familie, din care să rezulte că solicitanții sunt apți pentru înscrierea la facultate;
9. Certificatul de competenţă lingvistică, prin care sunt certificate competenţele lingvistice pentru limba de predare a programului de masterat la care candidează, dacă este cazul sau acte de studii eliberate de instituții de învățământ din Romănia sau străinătate cu predare în limba de desfășurare a programului pentru care candidează;
10. Documentul care atestă apartenența la o minoritate națională, după caz;
11. Documentul care certifică apartenența la sistemul pentru protecție socială, după caz;
12. Certificatul de orientare școlară și profesională/certificatul de încadrare în grad de handicap, valabil la data depunerii acestuia, după caz;
13. Declarația pe proprie răspundere privind apartenența la un grup vulnerabil (persoane aflate în risc de a- și pierde capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice de trai din cauza unor situații de boală, dizabilitate, sărăcie); Documentul care să certifice scutirea de la plata taxei de înscriere;
14. Declarația pe proprie răspundere privind autenticitatea documentelor încărcate în platforma admiterii și corespondența dintre actele digitale/scanate și cele originale (Anexa 8);
15. Alte documente, pentru programele de masterat cu condiţii speciale de admitere (conform Anexei 4);
În cazul în care actele de studii și/sau de stare civilă (certificat de naștere/căsătorie) sunt redactate în altă limbă decât română vor fi încărcate în platformă și copii legalizate, lizibile ale traducerilor în limba română.
Dosarele incomplete nu sunt acceptate pentru înscriere. Candidații sunt obligați să verifice pe platforma admiterii statutul la finalizarea procesului de înscriere.
Discipline și Lectori
Dreptul comparat al arbitrajului și metodelor alternative de soluționare a disputelor
Titular: prof. univ. dr. Crenguța Leaua
Dreptul European Bancar
Titular curs: lect. univ. dr. Dragoș Mănescu
Dreptul European al Muncii
Titular curs: prof. univ. dr. Raluca Dimitriu
Dreptul Societar European
Titular curs: lect. univ. dr. Roxana Chirieac
Dreptul European al Concurenței
Titular curs: conf. univ. dr.Ioan Lazar
Piața Unică Europeană
Titular curs: conf. univ. dr. Ovidiu Ioan Dumitru
Dreptul Fiscal al Uniunii Europene
Titular curs: lect. univ. dr. Ovidiu Ioan Dumitru
Dreptul European al Contractelor
Titular curs: lect. univ. dr. Ana Maria Lupulescu
Dreptul European al Proprietatii Intelectuale
Titular curs: conf. univ. dr. Claudiu Ignat
Facultatea de Drept ASE
strada Piața Romana 6, sector 1, București